Sauny
Sauny
Sauny

Sauna fińska

To rodzaj sauny suchej o względnie niskiej wilgotności powietrza 1 – 20%. Panuje w niej temperatura 96 – 100oC. Saunę fińską stanowi niewielkie pomieszczenie ze schodkowo umieszczonymi ławami drewnianymi. Pobyt w saunie ma działanie regenerujące, rozgrzewające i wzmacniające. Wizyty w saunie fińskiej zaleca się głównie osobom chcącym zahartować organizm, dzięki czemu w przyszłości będą mogły zniwelować ryzyko pojawienia się przeziębień i infekcji. Pojedynczy seans nie powinien trwać dłużej niż 8 - 15 minut.

 

Biosauna

To odmiana sauny fińskiej z niższą temperaturą (65oC) i większą wilgotnością powietrza (35%). Korzystnie wpływa na układ nerwowy, pobudzając go i rozluźniając jednocześnie. Biosauna ma też dobroczynny wpływ na osoby z nadciśnieniem oraz nadwrażliwością naczynek krwionośnych. Ze względu na automatyczne dozowanie substancji zapachowych nazywana jest również sauną aromatyczną. Uwalniające się podczas trwającego 12 - 20 minut aromaty pomagają rozgrzać ciało i wzmocnić siły witalne organizmu. Najczęściej wybierana jest przez osoby, dla których klasyczna sauna fińska jest zbyt ciepła.

 

Sauna solankowa

W saunie solankowej wilgotność powietrza waha się w granicach 60 - 80%, temperatura wynosi natomiast 30 - 40oC. Dzięki ciepłemu, wilgotnemu powietrzu, a także inhalacji solankowej i aromaterapii wizyty w saunie korzystnie wpływają na drożność dróg oddechowych. Do innych zalet tego typu sauny należy kojące działanie na skórę, która po trwającym 12 - 20 minut seansie staje się niezwykle gładka i nawilżona.

 

Łaźnia parowa

Pobyt w łaźni parowej może przerodzić się w kilku dziesięciominutowy rytuał dla ciała i zmysłów. Panująca wewnątrz wysoka wilgotność powietrza (90 - 100%) z jego jednocześnie niewysoką temperaturą (40 - 45oC) powodują szybsze oczyszczanie organizmu, pobudzenie krążenia, a także lepsze wchłanianie kosmetyków pielęgnacyjnych. Tuż przed ostatnim seansem w saunie zaleca się stosowanie balsamów, olejków, a także odżywek do włosów. Dzięki temu kosmetyki wnikną głębiej, niż podczas standardowej aplikacji.

 

Kabina Zimowa

Korzystanie z kabiny zimowej zaleca się głównie osobom, które duży nacisk kładą na zdrowy i ładny wygląd swojego ciała. Stosunkowo niskie temperatury wynoszące 10 - 15oC i wilgotność powietrza rzędu 45 - 55% pomagają w szybkim spalaniu nagromadzonego tłuszczu i w znacznym stopniu zmniejszają cellulit. Już po pierwszym seansie skóra staje się gładka i ujędrniona. Wizyty w kabinie zimowej pozytywnie wpływają również na stan zdrowia, poprzez wzmacnianie naczyń krwionośnych, zmniejszenie napięcia mięśni, czy poprawę dotlenienia komórek.

 

Pokój relaksacyjny

Pokój relaksacyjny stanowi idealne uzupełnienie oferty Świata Saun. To miejsce, w którym wyciszysz się przed wizytą w saunie lub zregenerujesz siły tuż po wyjściu z niej. Wypoczywając w wygodnej pozycji, ukoisz swoje zmysły, uspokoisz oddech, poskromisz myśli, a przede wszystkim pojmiesz istotę słowa relaks.

 

Partnerzy: